Anasponsor Sponsorluk ve İletişim Danışmanlığı olarak ilkini 2017 yılında hazırladığımız Yerli Film Sponsorlukları İnfografiğini, 2018 yılı için yeniden hazırladık. İnfografikte; yerli film sayısı, vizyonda kalma süreleri, film süreleri, lokasyon ve salon sayıları,  filmlerin tür istatistikleri, sosyal medya kullanımları, fragman performansları, dağıtımcı firma verileri, film vizyon tarihleri, film gişe verileri ve sponsorlukları hakkında detaylı bilgi yer almaktadır.

İnfografiği tek bir pdf olarak indirmek için  Sosyal medyada paylaşmanızı kolaylaştırmak üzere hazırladığımız 14 ayrı görsel ile infografiğimize aşağıdan erişebilirsiniz.

Yasal Uyarı: Tüm grafik tabloların ve metinlerin kullanım hakkı Anasponsor’a aittir, kaynak gösterilmeden kullanılması yasaktır. İnfografiği ticari veya bireysel olarak kullanmak için lütfen “bilgi@anasponsor.com” adresi üzerinden iletişime geçiniz.

 

Kitabımızı İncelediniz mi?

Kurucu ortağımız H. Alper Koç‘un sinema filmi, TV-platform filmi, dizi film, belgesel film ve animasyon film projeleri için sponsor bulma kılavuzu olarak nitelendirdiği “Film Sponsorlukları” adlı kitabını satın almak için buraya tıklayabilirsiniz.

 

2018 Yılı Yerli Film Sponsorlukları İnfografiği

2018 yılında toplamda 229 adet yerli film gösterimde olmuştur. Gösterimde olan filmlerden 58 adeti 2017 yılında vizyona girip, 2018 yılında da gösterimi devam eden filmlerdir. 2018 yılında yeni vizyona giren 171 adet yerli film bulunmaktadır.

2018 yılında vizyonda olan yerli filmlerin toplam izleyici sayısı 44.6 milyondur.

2018 yılında vizyonda olan yerli filmler arasında en uzun süre vizyonda kalan film 36 hafta ile Ayla olmuştur. 30 haftanın üzerine olan bir diğer film ise Kelebekler filmidir.

229 film arasında en uzun süren film, 188 dakika ile yönetmenliğini Nuri Bilge Ceylan’ın gerçekleştirdiği dram türündeki Ahlat Ağacı filmi olmuştur.

Vizyonda olan filmlerin ortalama süresi 99 dakika, ortalama vizyon süresi 6 haftadır.

 

 

2018 yılında en çok lokasyonda gösterilen film, 407 lokasyon ile Ahmet Kural ve Murat Cemcir’in başrollerinde olduğu Ailecek Şaşkınız olmuştur.

Cem Yılmaz’ın G.O.R.A ve A.R.O.G filmlerinin devamı niteliğindeki Arif v 216 ise 1300 salonda gösterilmiştir. Arif v 216 filmi, Türk sinemasında bu zamana kadar en çok salonda gösterilen film olma özelliği taşımaktadır.

Vizyonda olan filmlerin ortalama lokasyon sayısı 139, ortalama salon sayısı 171’dir.

 

2018 vizyonda olan ve 100.000 ve üzeri gişe yapan 49 film bulunmaktadır.

100.000+ gişeye sahip filmler incelendiğinde;

39 filmin kendisine ait bir internet sayfası bulunmaktadır. Filmlerin %80’i internet sayfasına sahiptir.

34 filmin kendine özel Instagram hesabı bulunmaktadır. Filmlerin %70’i Instagram mecrasını kullanmıştır.

44 filmin kendine özel Facebook sayfası bulunmaktadır. Filmlerin 90’ı Facebook mecrasını kullanmıştır.

39 filmin kendine ait özel Twitter hesabı bulunmaktadır. Filmlerin %80’i Twitter mecrasını kullanmıştır.

11 filmin YouTube çalışmaları filme özel YouTube kanalı üzerinden, 38 filmin YouTube çalışmaları
yapım şirketinin YouTube kanalı üzerinden gerçekleşmiştir.

100.000+ gişeye sahip filmlerin tamamı YouTube platformunu kullanmıştır.

 

YouTube üzerinde 1. fragmanların verileri analiz edildiğinde;

32 milyon izlenme ile Enes Batur Hayal mi Gerçek mi? filmi 2018 yılında en çok izlenen fragman olmuştur. Fragmanın bu denli izlenmesinin en önemli sebebi, Enes Batur’un Türkiye’nin en çok aboneye sahip YouTube kanalının sahibi olmasıdır. Enes Batur filminin fragmanı, Türk sinema tarihinde en çok izlenen fragman olma özelliğini taşıyan Recep İvedik 5 filmi fragmanının yarısı kadar izlenmiştir. (Enes Batur, 2019 yılında ikinci bir film çekeceğini açıklamıştır.)

Recep İvedik serisi ile rekorlar kıran Şahan Gökbakar‘ın 2018 yılında vizyonda olan filmi Kayhan, en çok izlenen ikinci film fragmanı olmuştur.

Facia Üçlü ve Maide’nin Altın Günü filmleri ise 10 milyon fragman izlenme sayısını aşmıştır.

 

Fragman / Gişe Skoru, filme giden kişi sayısı ile fragmanın izlenme oranının kıyaslamasıdır. Fragman / Gişe Skorları incelendiğinde en başarılı filmler Müslüm ve Arif v 216 olmuştur.

Fragman / Gişe skoruna göre en başarısız filmler, Maide’nin Altın Günü, Facia Üçlü ve İyi Oyun filmleridir. Üç filmin fragmanı çok izlense de filmler gişede bekleneni verememiştir.

Listede yer almayan bir içerik olarak,
100.000 ve üzeri gişe yapan filmler arasında fragman izlenme sayısı en düşük olan filmler;
yaklaşık 20.000 fragman izlenmesi ile Koyver Gitsin,
yaklaşık 50.000 fragman izlenmesi ile Bırakma Beni ve
yaklaşık 120.000 fragman izlenmesi ile İstanbul Muhafızları: Ab-ı Hayat Çeşmesi filmleri olmuştur.
Bu filmlerin fragmanları çok izlenmese de fragman/gişe skorunda en ön sıralarda yer almaktadır.

Grafikte yer almayan ancak veri olarak sunabileceğimiz bir diğer içerik ise ortalama fragman izlenme sayısıdır. 2018’de vizyonda olan ve 100.000 üzerinde gişe yapan filmlerin fragmanları, ortalama 4.5 milyon kez izlenmiştir. Daha doğru bir rakama ulaşmak adına Enes Batur filmi fragmanı dışarıda bırakıldığında, ortalama fragman izlenme sayısı 3.8 milyon olmaktadır.

2018 yılında gösterimde olan 229 yerli filmin %30’u Komedi, %28’i Dram, %19’u Korku-Gerilim türünde olmuştur. Filmlerin %4’ü Aşk-Dram odaklıdır. %2’şer oranlarda  Aile, Animasyon, Belgesel, Aksiyon, Savaş odaklı filmler bulunmuştur. Kalan %7 film ise diğer türlerde dağılım göstermektedir.

Türkiye’de vizyonda olan her iki yerli filmden birisi komedi veya dram türündedir. Oran %58‘dir.
Vizyonda olan her 100 filmden 77’si Komedi, Dram veya Korku-Gerilim türündedir.

 

Ocak ayında vizyona giren filmlerin, diğer aylara göre daha yüksek gişe yaptığı belirlenmiştir.

Nisan, Mayıs, Haziran, Temmuz ve Eylül ayında vizyona giren hiç bir film 500.000+ gişeye ulaşamamıştır. Daha çok yaz aylarına denk gelen tarihlerde vizyon giren filmlerin gişede başarılı olma oranı çok düşüktür.

Mayıs
ayı 22 adet ile en çok yerli yapımın vizyona girdiği ay olmuştur. Mart ayında ise 21 adet yerli film vizyona girmiştir.

2017 yılında vizyona girip 2018 yılı içerisinde de gösterimde olan 58 adet film bulunmuştur.

500.000 ve üzeri gişe yapan yerli filmlerin sayısı 20 adettir. Geçtiğimiz seneye kıyasla, 500.000 gişe yapan filmlerin sayısında %23 oranında düşme yaşanmıştır.

2018 yılında en çok izlenen film 6.3 milyon ile Müslüm olmuştur. Müslüm filmi, 82.9 milyon TL hasılat ile 2018 yılında gerçekleşen en çok gişe hasılatına sahip filmdir. Türk sinema tarihinde en çok izlenen sinema filmi olma özelliği taşıyan Recep İvedik 5 filmi 85.9 milyon TL ile hasılat rekorunu elinde bulundurmaktadır.

Arif v 216 filmi 4.9 milyon, Ailecek Şaşkınız filmi 4 milyon izleyiciye ulaşmıştır.

2 milyon izleyici barajını aşan filmler Yol Arkadaşım 2 ve Deliha olurken, psikolojik sınır olan
1 milyon ve üzeri izleyiciye sahip filmler sırası ile; Aile Arasında, Hedefim Sensin, Rafadan Tayfa Dehliz Macerası, Enes Batur Hayal mi Gerçek mi?, Bizim için Şampiyon, Çakallarla Dans 5 ve Hadi be Oğlum olmuştur.

Dağıtımcı firmalar incelendiğinde, Mars Dağıtım 11 adet filmin dağıtımcılığını üstlenmiştir.

7 ve üzerinde IMDb puanına sahip filmler; 8.6 ile Bizim için Şampiyon, 8.3 ile Müslüm, 7.9 ile Aile Arasında ve Ölümlü Dünya, 7.5 ile Arif v 216, 7.2 ile Hadi be Oğlum, 7.1 ile Cebimdeki Yabancı ve Siccin 5 filmleri olmuştur.

500.000+ izlenen filmlerin türleri incelendiğinde; komedi öğeleri içeren 13, dram öğeleri içeren 3 film bulunmaktadır.

20 hafta ve üzerinde vizyonda kalan filmler; 29 hafta ile Aile Arasında, 24 hafta ile Bizim Köyün Şarkısı, 23 hafta ile Ailecek Şaşkınız ve 20 hafta ile Arif v 216 filmleri olmuştur.

BKM’nin yapımcısı olduğu 6 film 500.000 gişe rakamını geçmiştir.
Dijital Yapım Evi, CMYLMZ Fikirsanat, Nulook, TR 40 33, İSF Studios, Eren Medya, Medyapım – Ay Yapım, sugarWorks, TAFF Pictures, 25 Film, Frigo Film – İmaj Film, ILS Vision, TME Films, Muhteşem Film, Çamaşırhane, Angel Films ve TMC şirketlerine ait filmler 500.000 gişe rakamını aşmıştır.

Grafikte gözükmeyen bir diğer veri ise, 1 milyon TL ve üzeri gişe yapan 50 adet film bulunmaktadır.

 

10 milyon TL ve üzeri hasılat yapan filmler, izlenme sayıları ile doğru orantılıdır. Geçtiğimiz yıla göre yıl içerisinde 10 milyon TL ve üzeri hasılat yapan film sayısında %18’lik bir artış sağlanmıştır.

2018 yılında en çok hasılat yapan ilk 5 film sırası ile; Müslüm, Arif v 216, Ailecek Şaşkınız, Yol Arkadaşım2 ve Deliha 2 olmuştur.

11 film arasında 9 adeti komedi türündedir. 1 animasyon ve 1 dram filmi listeye girebilmiştir.

Dağıtım firmaları incelediğinde CGV Mars Dağıtım, 229 filmin 65’inin dağıtımını üstlenerek 2018 yılında en çok filmin dağıtımcısı olma ünvanına sahiptir.

Mars Dağıtımı, 26 film ile Derin Film, 25 film ile MC Film, 20 film ile Başka Sinema, 19 film ile Bir Film, 15 film ile TME Films, 11’er film ile Chantier Films ve Kurmaca Film, 10 film ile UIP Türkiye, 9 film ile CJ CGV, 8 film ile M3 Film, 5 film ile Özen Film, 3 film ile Warnes Bros ve 1’er film ile Trabenzunta ve Atyapım şirketleri izlemiştir.

Dağıtılan filmlerin 2018 hasılatlarına göre CGV Mars Dağıtım’ın pazardaki payı %65, CJ CGV’nin %18, TME Films’in %9 ve UIP Türkiye’nin %5‘tir. Diğer dağıtım firmalarının payları toplamı %3‘tür.

 

Grafikte, filmler gişe sayılarına göre sıralandırılmıştır. Film türleri, ikonlarla belirtilmiştir. İkon açıklamaları tabloda yer almaktadır. 2018 yılında vizyonda olan 229 filmden 97 tanesinin resmi sponsoru veya yan sponsoru bulunmaktadır.

Sponsoru olan film sayısı, geçtiğimiz yıla kıyasla %273 oranında artmıştır. (Oranın bu denli yüksek olmasının sebebi, geçtiğimiz yılın infografiğinde yan sponsorlara yer verilmemesidir. Detaylı bilgi için iletişime geçebilirsiniz.)

Tabloda sadece 100.000+ üzeri gişe yapan filmler listelenmiştir. Listede ürün sponsorluklarına ve film sonu akan jenerikte “Teşekkür” edilen kişilere/markalara yer verilmemiştir.

Tabloda filmlerin IMDb puanları, türleri, dağıtımcı firmaları, süreleri, lokasyon sayıları, salon sayıları, vizyon tarihleri, vizyonda kalma haftaları, fragman izlenme sayıları, toplam izlenme sayıları ve sponsor sayıları yer almaktadır.

Aşağıdaki grafikteki veriler sadece 100.000+ gişe yapan ve sponsoru olan 31 adet film için geçerlidir ve yukarıdaki sponsoru olan filmler tablosunun detaylı açıklamalarıdır.

100.000+ izlenen ve sponsoru olan 31 filmden en çok izlenen Müslüm, en az izlenen Kapalak Kızı olmuştur. 2017 yılında vizyona giren Maide’nin Altın Günü de en az izlenen filmler arasındadır. Filmler ortalama 1 milyon kez izlenmiştir. Filmlerin fragman izlenme ortalamaları 5 milyondur.

200.000+ kez izlenen 25 film bulunmaktadır.

En çok sponsoru olan olan film 36 adet ile İyi Oyun olurken, en az 2 adet sponsoru olan 13 adet film bulunmaktadır.

Sponsoru olan filmlerin ortalama süresi 109 dakikadır. Sponsoru olan ve en uzun süren film Ahlat Ağacı, en kısa süren film Kral Şakir Oyun Zamanı olmuştur.

En uzun süre vizyonda kalan sponsoru film 36 hafta ile Ayla olmuştur. 5 haftadan daha kısa süre vizyonda olan film bulunmamıştır. En az vizyonda kalan filmler 5’er hafta ile Hedefim Sensin, Göktaşı, Maide’nin Altın Günü ve Kabalak Kızı filmleridir.

Sponsoru olan filmlerin vizyon kalma ortalaması 13.5 hafta olarak belirlenmiştir.

Filmlerin vizyona giriş tarihleri yıl boyunca dengeli olarak dağılmıştır. Filmlerin büyük çoğunluğu Ekim, Kasım, Aralık, Ocak ve Mart aylarında vizyona girmiştir. Yaz aylarında vizyona giren sponsorlu film sayısı düşük sayıdadır.

 

Sponsoru olan filmlerin dağıtımcı firmalarında da Mars Dağıtım 18 adet film ile öne çıkmaktadır. UIP Türkiye 4 adet film, CJ CGV ve TME Films 3’şer adet film, Warnes Bros 2 adet film ve Chantier Films 1 adet filmin dağıtımcı firması olmuştur.

En çok lokasyonda gösterilen film 407 lokasyon ile Ailecek Şaşkınız olurken, en az lokasyonda gösterilen film 75 lokasyon ile Kelebekler olmuştur. Sponsoru olan filmlerin lokasyon sayılarının ortalaması, geçen yıla göre %83 büyüyerek 175 olmuştur.

En çok salonda gösterilen film 1300 salon ile Arif v 216, en az salonda gösterilen film 78 salon ile Kelebekler olmuştur. Sponsoru olan filmlerin salon sayılarının ortalaması 470’tir.

Sponsoru olan filmlerin türleri incelediğinde; komedi filmleri ağırlıklı olarak öne çıkmaktadır.

2018 yılında yerli filmlere sponsor olan kurumlardan öne çıkanlar yukarıdaki tabloda alfabetik olarak gösterilmiştir. Tabloda filmin yayın haklarını alan medya kuruluşlarına yer verilmemiştir.

96.2 Eksen, Acıbadem, ADL, Altınyıldız, Anadolu Jet, Arçelik, Arzum, ASUS, Avva, Bahçeşehir Koleji, Batik, Batiste, Bellona, Best FM, Biletinial, Bioderma, Bisse, Boğaziçi Üniversitesi, Borsa İstanbul, Boyner, BurgerKing, Calvin Klein, Canpark, Carmen, Coca Cola, Colin’s, Cornelia Hotels, Çaykur, Çilek Yatak Odası, D-Smart, D’S Damat, Denizbank, Diesel, Dockers, Dore Müzik, Dufy, ebebek, Efes, Ege Yapı, Folkart, G Star, General Mobile, Greyder Kids, Guess, Halkbank, Home Sweet Home, Hyundai Assanhanil, Medicalpark, Intel, İpekyol, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kaft, KALE, Kanyon AVM, Kebir Tereyağ, Kervan Halı, Kiğılı, Koçtaş, Koton, KralPop Medya, Levi’s, Limak Holding, M.A.C Cosmetics, Massada, Mavi, Medaş, Medicana Hastanesi, Memorial, Metro Turizm, Mudo, New Ballance, Number1 Türk, Pera Palas Hotel Jumeriah, Pierre Cardin, PowerTürk, Profilo, Quick Sigorta, Radyo Odtü, Radyo Viva, Remzi Kitabevi, Sarıkız, Show Radyo, Sinbo, Skoda, So Chic, Sompo Japan Sigorta, Subaru, Tadelle, Telpa, Tiffany&Tomato, Tivibu, Tommy Hilfiger, Trendyol, Troy, Turkısh Airlines, Turkuaz, Türk Telekom, TV+, United Colors of Benetton, Urban Decay, Vakko, Vodafone Freezone, XDrive, Yapıkredi Yayınları, Yemeksepeti, Ziraat Bankası ve Zula gibi kurumlar 2018 yılında yerli filmlere sponsor olan kurumlar arasında yer almıştır.

250’den fazla marka 2018 yılında vizyonda olan yerli filmlere sponsor olmuştur.

 

İnfografikte kullanılan veriler;
Box Office Türkiye, Beyazperde.com, Sinemalar.com, IMDb ve filmlerin internet siteleri, sosyal medya hesapları ve resmi fragmanları üzerinden derlenmiştir.

Daha fazlasını öğrenmek için bize ulaşın!

Bu infografiği paylaşmak ister misiniz? 🙂