Anasponsor Sponsorluk ve İletişim Danışmanlığı olarak ilkini 2017 yılında hazırladığımız ve yıllar boyunca devam ettirdiğimiz Yerli Film Sponsorlukları İnfografiğini, pandemi dönemini de dikkate alarak hazırladık. Sadece film projeleri özelinde hizmetlerimizi tarif eden internet sitemiz: filmsponsoru.com 

İnfografikte; yerli film sayısı, vizyonda kalma süreleri, film süreleri, lokasyon ve salon sayıları,  filmlerin tür istatistikleri, sosyal medya kullanımları, fragman performansları, dağıtımcı firma verileri, film vizyon tarihleri, film gişe verileri, sponsorlukları, sponsoru olan filmlerin kıyaslaması ve sponsor olan markalar hakkında detaylı bilgi yer almaktadır.

İnfografiği tek bir PDF olarak indirmek için buraya tıklayabilirsiniz. Sosyal medyada paylaşmanızı kolaylaştırmak üzere hazırladığımız görselleri kullanabilirsiniz.

Yasal Uyarı: Tüm grafik tabloların ve metinlerin kullanım hakkı Anasponsor’a aittir, kaynak gösterilmeden kullanılması yasaktır. İnfografiği ticari veya bireysel olarak kullanmak için lütfen “bilgi@anasponsor.com” adresi üzerinden iletişime geçiniz.

 

2020 – 2021 Yılları Yerli Film Sponsorlukları İnfografiği

İnfografikteki veriler Ocak 2020 ile Aralık 2021 tarihleri arasında sinema salonlarının
açık olduğu 56 haftadaki vizyona giren yerli yapımları kapsamaktadır. Salonlar 2020 yılında 12. ve 27. haftalar arası ve 47. ve 52. haftalar arası, 2021 yılında 1. ve 26. haftalar arasında kapalı kalmıştır.

Haftaların içerisindeki rakamlar, o hafta vizyona giren yerli filmleri temsil etmektedir.

Verilere göre pandemi öncesinde en çok vizyona giren film sayısı 10. haftada, pandemi sonrasında 2021 yılının 39. haftasında gerçekleşmiştir.

 

Vizyona Giren Yerli Film Sayısı

  • 2020 Pandemi Öncesinde: 34 film
  • 2020 Pandemi Sonrasında: 24 film
  • 2021 Yılında: 76 film
  • Tüm Pandemi Dönemi Boyunca: 100 film 

Filmlerin Toplam İzleyici Sayısı

  • 2020 Pandemi Öncesinde: 9 Milyon İzleyici
  • 2020 Pandemi Sonrasında: 144 Bin İzleyici
  • 2021 Yılında: 2.7 Milyon İzleyici
  • Tüm Pandemi Dönemi Boyunca: 2.9 Milyon İzleyici 

Ortalama Salon Sayısı

  • 2020 Pandemi Öncesinde: 238 salon
  • 2020 Pandemi Sonrasında: 91 salon
  • 2021 Yılında: 127 Salon
  • Tüm Pandemi Dönemi Boyunca: 118 Salon 

Ortalama Vizyon Süresi

  • 2020 Pandemi Öncesinde: 7.5 Hafta
  • 2020 Pandemi Sonrasında: 24.1 Hafta
  • 2021 Yılında: 4.5 hafta
  • Tüm Pandemi Dönemi Boyunca: 4.4 Hafta 

 

Bazı Özel İstatistiksel Veriler

  • Ortalama Film Süresi: 95 Dakika
  • 20’den Az Salonda Gösterilen Film Sayısı: 22 Film
  • Sadece 2 Hafta Gösterilen Film Sayısı: 24 Film
  • 80 Dakika’dan Daha Kısa Olan Film Sayısı: 20 Film 

 

Fragman İzlenme Verilerine Göre Kıyaslanan Veriler

Fragmanı 5 Milyon’dan Fazla İzlenen Film Sayısı

  • Pandemi Öncesi: 2 film
  • Pandemi Sonrası: 0 film

Fragmanı 1-5 Milyon Arası Fazla İzlenen Film Sayısı

  • Pandemi Öncesi: 12 film
  • Pandemi Sonrası: 4 film

Fragmanı 1 Milyon’dan Az İzlenen Film Sayısı

  • Pandemi Öncesi: 8 film
  • Pandemi Sonrası: 26 film

Fragmanı 100 Bin’den Az İzlenen Film Sayısı

  • Pandemi Öncesi: 2 film
  • Pandemi Sonrası: 20 film

Fragman izlenme verileri yorumlandığında, pandemi döneminin fragman izlemelerinde de olumsuz yönde etkili olduğu belirtilebilir.

 

 

Anasponsor olarak tüm filmlerin ortalamasını almanın yanıltıcı olduğunu, filmlerin kendi içerisinde pandemi öncesi ve sonrası dönemler için izlenme sayılarına göre ayrılması gerektiğini düşünüyoruz. İzlenme oranlarına göre 0-10.000 arası, 10.000-100.000 arası ve 100.000’den fazla olarak ayırdığımızda oldukça önemli veriler elde ettik.

Pandemi Öncesi İzlenme Verilerinin Kıyaslaması

0 – 10.000 Arası İzlenen Filmler: 12 Film

  • Ortalama Vizyon Süresi: 4.8 hafta
  • Ortama Salon Sayısı: 48 Salon
  • Ortalama Film Süresi: 87 Dakika

10.000 – 100.000 Arası İzlenen Filmler: 12 Film

  • Ortalama Vizyon Süresi: 7 hafta
  • Ortama Salon Sayısı: 203 Salon
  • Ortalama Film Süresi: 93 Dakika

100.000’den Fazla İzlenen Filmler: 10 Film

  • Ortalama Vizyon Süresi: 11 hafta
  • Ortama Salon Sayısı: 507 Salon
  • Ortalama Film Süresi: 109 Dakika 

Pandemi öncesi veriler kendi içerisinde kıyaslandığında, en çok izlenen filmlerin hem vizyon süresi hem salon sayısı hem de süresi diğer kategorilere göre daha fazla olmaktadır. Yine de pandemi sonrası verilerle kıyaslanması gerekmektedir.

 

Pandemi Sonrası İzlenme Verilerinin Kıyaslaması

0 – 10.000 Arası İzlenen Filmler: 70 Film

  • Ortalama Vizyon Süresi: 3.6 hafta
  • Ortama Salon Sayısı: 69 Salon
  • Ortalama Film Süresi: 93 Dakika

10.000 – 100.000 Arası İzlenen Filmler: 24 Film

  • Ortalama Vizyon Süresi: 5.6 hafta
  • Ortama Salon Sayısı: 198 Salon
  • Ortalama Film Süresi: 94 Dakika

100.000’den Fazla İzlenen Filmler: 6 Film

  • Ortalama Vizyon Süresi: 9 hafta
  • Ortama Salon Sayısı: 376 Salon
  • Ortalama Film Süresi: 102 Dakika 

Pandemi sonrasında vizyona giren 100 film arasında sadece 6 film 100.000’den fazla izlenmiştir. %70’i 10.000’e kadar izlenme alabilmiştir. Filmlerin çok azının karlı olduğunu, neredeyse tamamının battığını belirtebiliriz.

Pandemi öncesi döneme göre 100.000’den fazla izlenen filmlerin ortalama vizyon süresi 11’den 9 haftaya, ortalama salon sayısı 507’den 376 salona gerilemiştir.

 

İNFOGRAFİĞİN DEVAMI PANDEMİ SONRASI VERİLERİ İÇERMEKTEDİR

Pandemi döneminde vizyonda olan ve 10.000 ve üzeri gişe yapan 30 filmin dijital medya çalışmaları incelendiğinde;

11 filmin YouTube çalışmaları filme özel YouTube kanalı veya yapım şirketinin YouTube kanalı üzerinden gerçekleşmiştir. 19 film ise BoxOffice kanalını kullanmıştır.

YouTube üzerinde yayınlanan film fragmanlarının verileri analiz edildiğinde;

3 milyon izlenme ile İki Gözüm Ahmet filmi en çok izlenen fragman olmuştur.

Fragman / Gişe Skoru, filme giden kişi sayısı ile fragmanın izlenme oranının kıyaslamasıdır. Fragman / Gişe Skorları incelendiğinde en başarılı film Dayı: Bir Adamın Hikayesi olmuştur.

İnfografik görseli içerisinde yer almamasına rağmen eklemek istediğimiz iki nokta veri bulunmaktadır.

Not: Teaser ve fragmanlar arasında en çok izlenme sayısı olan veri kullanılmıştır.

 

1 milyon TL ve üzeri hasılat yapan filmler, izlenme sayıları ile doğru orantılıdır. En çok hasılat yapan 7 film sırası ile; Aykut Enişte 2, Dayı: Bir Adamın Hikayesi, Akif, Hep Yek 4: Bela Okuma Altan, İstanbul Muhafızları: Yüzyılın Muhafızları, 15/07 Şafak Vakti ve Hababam Sınıfı Yaz Oyunları olmuştur.

 

Pandemi döneminde vizyona giren 100 yerli filmin yüzde 26’sı Korku / Gerilim, yüzde 23’ü Dram ve yüzde 15’i Komedi türünden içeriğe sahiptir.

Türkiye’de vizyonda olan her iki yerli filmden birisi korku/gerilim veya dram türündedir. (%49)
Vizyonda olan her üç filmden ikisi Korku/Gerilim, Dram veya Komedi türündedir. (%64)

 

Pandemi döneminde sadece Temmuz, Ağustos, Eylül, Ekim, Kasım ve Aralık aylarında salonlar açık kalmıştır.

Vizyona en çok Eylül – Ekim aylarında yeni yerli film girmiştir.

Aralık ve Eylül aylarında vizyona giren filmler, diğer aylara göre daha yüksek gişe yapmıştır.

Ağustos – Kasım ayında vizyona giren hiç bir film 100.000+ gişeye ulaşamamıştır.

Aralık 2021 tarihinde, diğer aylara kıyasla daha çok kişinin salonlara gittiği yorumlanabilmektedir.

 

Pandemi döneminde vizyona giren yerli yapımların dağıtımını 12 farklı firma üstlenmiştir.

CGV Mars Dağıtım, 100 yerli filmin 25’inin dağıtımını üstlenerek en çok filmin dağıtımcısı olma unvanına sahiptir. CJ Entertainment Turkey ise 23 film ile ikinci sıradadır.

Diğer dağıtımcı firmaların hiçbirisi 9’dan fazla filmin dağıtımcısı olmamıştır.

Dağıtılan filmlerin hasılatlarına göre CGV Mars Dağıtım’ın pazardaki payı +49, CJ Entertainment firmasının pazardaki payı %43’tür. Vizyona giren filmlerin Pandemi döneminde vizyona giren yerli filmlerin
%48’i Mars Dağıtım ve CJ ENM tarafından dağıtılmıştır. İlgili filmler, toplam hasıtlatların %92’si oluşturmaktadır.

 

Grafikte, filmler gişe sayılarına göre sıralandırılmıştır. Film türleri, ikonlarla belirtilmiştir. İkon açıklamaları tabloda yer almaktadır. Pandemide vizyona giren 100 filmden 44 tanesinin resmi sponsoru veya yan sponsoru bulunmaktadır. Listede sadece 10.000+ gişe yapan ve sponsoru olan 17 adet filme ait veriler bulunmaktadır.

Sponsoru olan film sayısında, geçtiğimiz yıla kıyasla yüzde 40 oranında düşüş yaşanmıştır.

Listede ürün sponsorluklarına ve film sonu akan jenerikte “Teşekkür” edilen kişilere/markalara yer verilmemiştir.

Tabloda filmlerin türleri, dağıtımcı firmaları, süreleri, lokasyon sayıları, salon sayıları, vizyon tarihleri, vizyonda kalma haftaları, fragman izlenme sayıları, toplam izlenme sayıları ve sponsor sayıları yer almaktadır.

Aşağıdaki grafikte sponsoru olan filmler tablosunun detaylı açıklamalarına erişebilirsiniz.

 

  • En Çok İzlenen Film: Âkif
  • En Az İzlenen Film: Şeflerin Şefi
  • Filmlerin Ortalama Seyirci Sayısı: 109.606 

 

  • En Çok Sponsoru Olan Film: 15/07 Şafak Vakti
  • En Az 1 Adet Sponsoru Olan Filmler: Âkif, İstanbul Muhafızları: Yüzyılın Muhafızları, Lain, Hanzap 

 

  • En Uzun Süren Film: Aykut Enişte 2 (119 dk)
  • En Kısa Süren Film: İstanbul Muhafızları: Yüzyılın Muhafızları
  • Filmlerin Ortalama Süresi: 89 dk 

 

  • En Çok Vizyonda Kalan: Âkif, İnsanlar İkiye Ayrılır (14 hafta)
  • En Az Vizyonda Kalanlar: Lain, Şeflerin Şefi (3 hafta)
  • Ortalama Vizyon Süresi: 7 hafta 

 

  • En Çok Salon: Aykut Enişte 2 (678)
  • En Az Salon: Suveydâ (82)
  • Ortalama Salon: 226

Filmlerin vizyona giriş tarihleri incelendiğinde neredeyse eşit bir dağılım yaşanmıştır. Ağustos ayında 4 film; Temmuz, Eylül, Kasım ve Aralık aylarında 3 film ve Ekim ayında 1 film vizyona girmiştir.

Sponsoru olan filmlerin dağıtımcı firmalarında da Mars Dağıtım 7 adet film ile öne çıkmaktadır. CJ ENM 6 adet film, Bir Film 2 film, TME Films ve Sisay birer adet filmin dağıtımcı firması olmuştur.

Sponsoru olan filmlerin türleri incelediğinde; genel tabloya paralel olarak daha çok korku ve komedi filmleri ağırlıklı olarak öne çıkmaktadır.

 


Pandemi döneminde vizyona giren yerli filmlere sponsor olan kurumlardan öne çıkanlar yukarıdaki tabloda gösterilmiştir.

3C İnvest Çamlıca İnşaat, Acto Pharma Cosmetic, Adana Büyükşehir Belediyesi, AFJET, AFSİAD, Afyonkarahisar Valiliği, Akdeniz Belediyesi, Aksoy Group, Alem FM, Almanya Ticaret ve Yatırım Birliği, Alpha Violet, Anigraph Film, Antalya Valiliği, Arçelik, As-El Alüminyum, Asus, AVA Radio, Avrupa Alevi Birlikleri Konfederasyonu, Avşar Maden Suyu, Ay-ze, Bakacakkadı Belediyesi, BHS Grup, Birevim, BluTV, Calion, Capitol, Cornelia, Çakırtaş Pen, Çal Belediyesi, Daire, DAP Holding, Def TR Teknoloji, Denizli BB, Dermen Tasarım Ajansı, Dizifilm, Doğrucan Mobilya, Duvar Kağıdı Marketi, Enza Home, Erdemir Palas, Eroğlu Holding, EVOS Angels, Fanatik, Fethiye Belediyesi, filmaldım, Fitnesstanbul, Florya Big Mammas, Ford, Form Termal, Forsleep, FOX, Galista Galata, Göktürk Dergi ve Gazetesi, haberler.com, Halkbank, Hotel Epinal Bitola, IHK Holding, Inter Limousine, İdis İşitme, iletişim deposu, İstanbul Valiliği, İstikbal, Kanal D, Kavşut Grup, Kaytazdere Belediyesi, Koza Altın İşletmesi, Kral Pop Radyo, Limit Yayınları, Mac Atölyesi, Malatya Yeşilyurt Belediyesi, Merit International Hotels, ModArt, MOLTON Hotels, MTV Otomotiv, NG Hotels, Nobel İlaç, Okto Store, Okyay Helva, Olympus Mercan Pansiyon, Onedio, Özgül Termal Tatil Köyü, Pir Sultan Abdal Derneği, Richmond Hotels, Sarayköy Belediyesi, Semitaş, Sinema Genel Müdürlüğü, Sinemaport, sondakika.com, Stella Mobilya, Stonewrap, Şelale Park Restaurant, Şirinyer Sürücü Kursu, Taştan A.Ş, TC İletişim Başkanlığı, TC Kültür Bakanlığı, Total, TRT, TRT Çocuk, TT Hotels, Türk Kızılay, Türkiye Alzheimer Derneği, Türkiye Dental, Upland Group, Versage Energy Drink, Yako Grops – Yaka Reaksiyon, Ziraat Bankası firmalarıyerli filmlere sponsor olan kurumlar arasında yer almıştır.

100’den fazla marka 2019 yılında vizyonda olan yerli filmlere sponsor olmuştur.

 

İnfografikte kullanılan veriler;
Box Office Türkiye, Beyazperde.com, Sinemalar.com, IMDb ve filmlerin internet siteleri, sosyal medya hesapları ve resmi fragmanları üzerinden derlenmiştir.

İnfografiği tek bir pdf olarak indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Daha fazlasını öğrenmek için bize ulaşın!

Bu infografiği paylaşmak ister misiniz? 🙂